Onsdagscykling
Onsdagscykling kører i sommerhalvåret. Fra et par uger før det bliver sommertid til et par uger efter det bliver vintertid.

Vi mødes på parkeringspladsen foran klubhuset. Her præsenteres dagens program. Derefter kører vi ud til en af runderne, som du kan se herunder, i 1-2 grupper afhængig af fremmøde. Der køres i opvarmningstempo (ca. 28-30km/t). 
Man er velkommen til at køre på triatloncykel/enkeltstartscykel med bøjle, men når der køres opvarmning ud til runden/afrul tilbage til Odense, hvor der køres i grupper, så SKAL man sidde i bremsegrebene. Det forventes at man kender sin cykel og er fortrolig med at køre på denne inden man møder op for at køre i gruppe.  


Runderne vi kører på er mellem 7km-12km og der er lagt et program for hvordan dagens intervaller skal køres.
Programmet kan ses her
Det er meget vigtigt at informere træneren om punkteringer, andre uheld eller mekaniske defekter og om man kører hjem før tid. 
Cykling i gruppe.
Når vi kører ud til runderne, så kører vi i grupper, som illustreret herunder. Vi er allesammen interesserede i at komme sikkert igennem træningen, så det er vigtigt at holde sig til reglerne. 
Der køres i 2 rækker.
Når de 2 forreste ryttere (markeret med rød cirkel) slår ud, så gøres det mod venstre og rytterne lader sig falde tilbage lige efter hinanden tæt ind mod gruppen. Rytterne finder ind på plads bagest i gruppen. 



De 2 forreste ryttere har altid ansvaret for at melde om mulige farer forude. Adsvarselsråbene skal forplante sig ned igennem gruppen, så alle bliver opmærksomme på mulige farer. 
Følgende advarselsråb skal alle der kører i gruppe kende til:
- Råb: "Se ned". Fagt: "marker med en hånd mod vejbanen" - hvis der er huller i vejen eller hvis der ligger genstande på vejbanen.
- Råb: "Se op/Se op venstre/Se op højre" - hvis der fx holder en bil på vejbanen, hvis man nærmer sig en vigepligt eller anden situation hvor man skal være ekstra opmærksom.
- Råb: "Højre". Fagt: "højre arm ud til siden" - ved retningsskifte
- Råb: "Venstre". Fagt: "venstre am ud til siden" - ved retningsskifte 
- Råb: "Forfra" - ved trafik eller fodgængere forfra. 
- Råb: "Bagfra" - ved trafik bagfra 
- Råb: "Holder". Fagt: "En arm i vejret". - når der stoppes
- Råb: "Fri bagfra/Fri forfra" - ved passage af kryds, overhaling af trafik mv. 
 
- Overhal aldrig indenom.
- Hav altid fingrene på bremserne.
- Lig aldrig i enkeltstartsbøjlen. 
- Foretag aldrig panikopbremsninger.
- Hold din position i gruppen
 
Når du kører forrest:
- Kør lige ved siden af hinanden - lad være med at "forhjulslire", det giver uro ned igennem gruppen!
- Hold et jævnt tempo, forcer ikke
- Den langsomste af de to forreste bestemmer tempoet 
 
 
 
 
Søndagscykling:
Alle søndagscyklinger køres så det er muligt at være hjemme efter 2-3 timer.
Vi er ikke mere end 12 mand i grupperne.
Vi kører ruten efter hvordan vind og vejr er.
Der er altid et oplæg til intervaller oftest 3 x 15 min med gerne 10 min pause, men hvis ruten indbyder til det så kan disse intervaller ændres (eks en runde tt ved golfbanen eller lignende).
Ofte er vi så mange at der opdeles i 3-4 grupper som repræsenterer hvert sit tempo. 
 
Til de nye, så er der en gruppe som kører i et tempo hvor alle kommer med og alle kan være sikre på at komme med hjem. Så frygt ikke at du kommer i en gruppe som kører fra dig. Er du ny eller bare ikke kommet i træning endnu så er der en gruppe til dig.